پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 118423
سياست رژيم صهيونيستي کشتار و نسل کشي است/ بي عملي و بي اعتنايي بارز شوراي امنيت نسبت به غزه نماد آشکار بي عدالتي آن
تاریخ انتشار : 1393/01/01
نمایش : 2982

به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، حسن روحاني رئيس جمهور کشورمان امروز (دوشنبه) در آغاز نشست کميته فلسطين جنبش عدم تعهد به منظور بررسي وضعيت بحراني مرم غزه طي سخناني گفت: مايلم به همه حضار خير مقدم عرض کنم و از حضور شما در اين نشست تشکر کنم. ترديدي نيست که اين حضور نمايانگر اهميتي است که دولتهاي عضو جنبش عدم تعهد براي موضوع فلسطين يعني کهنه ترين بحران حل نشده جهان معاصر قائل هستند.

روحاني افزود: اميدوارم اين نشست فرصتي مغتنم براي بررسي تحولات جاري در سرزمين اشغالي فلسطين به ويژه وضعيت غزه و همفکري همه اعضا براي يافتن راههاي عملي به منظور ياري رساندن به اين مردم شجاع و مظلوم اسير در چنبره توطئه هاي استعماري باشد.

وي افزود: با کمال تاسف رژيم صهيونيستي طي هفته هاي گذشته و در ماه مبارک رمضان با زير پاگذاشتن اصول انساني و قوانين بين المللي و به ويژه حقوق بشر و حقوق بشردوستانه بين المللي و با به کار گيري پيشرفته ترين جنگ افزارها در جنگي بسيار ناعادلانه و نامتناسب سرزمين فلسطين و نوار غزه را هدف شديدترين و بي رحمانه ترين حملات خود قرار داده است.

روحاني ادامه داد: اين تجاوز وحشيانه ارتش رژيم کودک کش به شکل هدفمند و برنامه ريزي شده سياست هميشگي خويش يعني کشتار و نسل کشي يک ملت از طريق کشتار علني و گسترده غيرنظاميان و انهدام مراکز غيرنظامي از جمله تاسيسات زيربنايي، مناطق مسکوني، مراکز درماني، مدارس، مساجد و حتي گروه هاي امدادرساني و رسانه اي را ادامه داده است.

رئيس جمهور کشورمان خاطرنشان کرد: کشته و مجروح شدن بيش از ده هزار نفر از افراد غيرنظامي از جمله زنان و کودکان و بي خانمان و آواره کردن ده ها هزار نفر ديگر به همراه تخريب عامدانه کليه زيرساخت هاي غزه دليلي محکم بر اين مدعاست.

روحاني گفت: در چنين شرايطي کم تحرکي محسوس و برخورد انفعالي مجامع بين المللي به ويژه شوراي امنيت سازمان ملل در اعمال فشار به رژيم صهيونيستي براي توقف جنايات ضد بشري آن، جسارت و گستاخي اين رژيم را به حدي رسانده که در نهايت بي رحمي حتي مانع از ارسال کمک هاي بشردوستانه، مواد غذايي و دارويي و تجهيزات درماني به غزه براي تامين احتياجات ضروري مردم بي پناه و مداواي مجروحان شده است.

وي با بيان اينکه ضرورت واکشن سريع و موثر به اين تجاوز آشکار مبناي تشکيل نشست حاضر است، خاطرنشان کرد: جنبش عدم تعهد به عنوان مجمعي بين المللي با ظرفيت ها و توانمندي هاي فراوان مي تواند و بايد در جهت تحقق صلح حقيقي و عدالت اجتماعي در راستاي استيفاي حقوق مسلم ملت مظلوم فلسطين گام هاي اساسي و مستحکم خود را بردارد.

رئيس جمهور کشورمان اضافه کرد: بيش از 6 دهه است که مردم فلسطين همچنان از حقوق اوليه خود از سرزمين آباء و اجدادي خود محرومند و تحت شديدترين فشارها قرار دارند و از حملات وحشيانه رژيم صهيونيستي رنج مي برند.

روحاني گفت: تداوم بي تفاوتي و بي عملي شوراي امنيت که يکي از دلايل اصلي آن همدستي و همراهي برخي از اعضاي دائم اين شورا به رژيم صهيونيستي است، اين رژيم را در تداوم جناياتش گستاخ تر کرده است به گونه اي که اينک به نظر مي رسد درصدد برآمده تا با آتش افروزي خودساخته و توسل به نسل کشي بخشي از ملت مظلوم و سرزمين قطعه قطعه شده و اشغال شده فلسطين را در بدترين شرايط ممکن قرار دهد. از اين رو جنبش عدم تعهد براساس موازين بنيادين خود بايد در فضاي بي عملي و انفعال حاکم بر سازمان ملل، آستين همت را بالا زده و براي توقف روند فعلي جنايات جنگي و نسل کشي رژيم اشغالگر صهيونيستي و احقاق حقوق عادلانه مردم بي گناه فلسطين وارد عمل شود.

رئيس جمهور ادامه داد: بي عملي و بي اعتنايي بارز شوراي امنيت در فاجعه جاري در فلسطين به ويژه در غزه نماد آشکار بي عدالتي در شوراي امنيت است.

روحاني خاطرنشان کرد: استمرار بحران خاورميانه ناشي از بي توجهي و سکوت جامعه بين المللي در قبال علت اصلي بحران يعني اشغال سرزمين هاي فلسطين توسط رژيم صهيونيستي است و تا هنگامي که آمريکا با همراهي برخي اعضاي دائم شوراي امنيت در سياست هاي اعلام و اجرايي خود چشم بر واقعيات بسته و دفاع از ظالم به هر قيمتي را به عنوان رکن رکين سياست خارجي و منطقه اي خود اعلام مي کنند، هيچ اميدي به مساعدت آنان براي بهبود شرايط کنوني وجود ندارد.

رئيس جمهوري اسلامي ايران اضافه کرد: ما بحران جاري غزه را جزيي از سياست ثابت و مستمر رژيم اشغالگر و جنايتکار صهيونيستي مي دانيم که هدف آن ادامه اضمحلال تدريجي و زدودن هويت ملت فلسطين از طريق تغيير بافت جمعيتي و جغرافيايي سرزمين هاي فلسطين به ويژه بيت المقدس و ايجاد شهرک هاي غيرقانوني يهودي نشين در سرزمين هاي اشغالي است.

روحاني خاطرنشان کرد: جمهوري اسلامي ايران بر اين باور است که درگيري ها و اختلافات درازمدت خاورميانه و برقراري صلحي عادلانه و پايدار در منطقه جز از طريق حل و فصل مشکل فلسطين و پايان دادن به اشغال کليه سرزمين هاي اشغالي و اعطاي حق تعيين سرنوشت به ملت فلسطين و بازگشت کليه آوارگان به سرزمين آباء و اجدادي و تشکيل دولت يکپارچه فلسطين به پايتختي قدس شريف در بستر برگزاري يک همه پرسي با شرکت تمام اقوام و ساکنان تاريخي اين سرزمين به سرانجام نخواهد رسيد.

رئيس جمهور در ادامه تاکيد کرد که ايران از ابتداي شروع بحران اخير در غزه همه ظرفيت خود را براي رفع ظلم از مردم فلسطين استفاده کرده است.

به گفته روحاني در فضاي بي عملي کنوني سازمان ملل و به ويژه شوراي امنيت، مشارکت موثر دولت هاي عضو جنبش عدم تعهد براي اعمال فشار بر شوراي امنيت و سازمان ملل براي اتخاذ اقداماتي موثر با هدف توقف هر چه سريعتر کليه عمليات تجاوزکارانه ارتش رژيم صهيونيستي و رفع فوري و کامل حصر عليه مردم غزه، ضرورتي انکارناپذير براي جنبش عدم تعهد است.

وي ادامه داد: ترديدي نيست که ملت فسطين با درک درست واقعيات و بهره گيري از تجربه بيش از شش دهه رويارويي با اشغالگران اينک با اتکا به توانايي هاي ذاتي خويش راه خود را در استمرار مقاومت تا احقاق کامل حقوق مردم فلسطين مي داند و بر دوستداران و ياران فلسطين واجب و لازم است که به تبعيت از خواست اين ملت رشيد و بزرگ همانند گذشته در همين مسير گام بردارند.

رئيس جمهور در پايان از حضور اعضاي کميته فلسطين عدم تعهد، شرکت کنندگان، وزراي خارجه و نمايندگان ساير دولت هاي عضو جنبش در نشست کنوني قدرداني کرد.

لازم است در ابتداي اين جلسه يک دقيقه سکوت به احترام قربانيان غزه صورت گرفت.

منبع:دانا

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html